>
Stone Island
Stone Island

Stone Island is al 30 jaar hét merk voor de modebewuste casual geklede man.

Het Italiaanse merk staat al vanaf zijn oprichting voor innovatie en kwaliteit, en heeft deze twee belangrijke pijlers 30 jaar later nog steeds niet uit het oog verloren.
Er wordt zelfs gezegd dat alle Italiaanse hedendaagse mannenmode merken afgeleid zijn van Stone Island.

De collecties van Stone Island bestaan uit kwalitatieve, tijdloze kledingstukken en accessoires. Daarbij is Stone Island zeer vooruitstrevend in het gebruik en bewerken van materialen.
Zo zijn er veel bijzondere stuks ontstaan als bijvoorbeeld een reflecterende jas, verkleurende sweaters en zelfs waterdichte tassen.

Stone Island beleef je… wij nodigen je uit het zelf te proberen!

CP Company
CP Company

Massimo Osti, de eerste ontwerpen (en tevens oprichter) van CP Company deed alles anders dan de meeste designers.
Waar andere bekende designers hun collecties in het grootste geheim maakten, deelde Massiomo zijn ideeën en technieken met andere ontwerpers en zelfs met mensen uit totaal andere vakgebieden.
Door de eigenwijze manier van denken bij CP Company ontstonden technische draagbare collecties waarin uniek gebruik de boventoon voerde.

Tot op heden zijn innovatie, technologie en eigen inbreng  nog steeds belangrijke waarde binnen CP Company.
Hierbij is de functionaliteit van de kleding het belangrijkst. CP Company was bijvoorbeeld ook een van de eerste met waterafstotende jassen.

De CP Company man houdt van kwaliteit en wil er stijlvol uitzien, en bovenal moet de kleding comfortabel zijn.

Woolrich
Woolrich

Woolrich, Inc., opgericht in 1830 door John Rich en Daniel McCormick, is de oudste fabrikant van outdoorkleding in de Verenigde Staten. Het bedrijf werd opgericht met het doel weefsels te fabriceren voor de vrouwen van jagers, houthakkers en vallenzetters. Later heeft het bedrijf ook kledingvoorraden aan de Amerikaanse burgeroorlog geleverd en de expeditie van Antarctica 1939-1940 van Richard E. Byrd.

Ten c
Ten c

Ten c gelooft in producten die zo perfect en zo mooi zijn dat ze veroudering tarten.

Ten c eigenaren en ontwerpers Paul Harvey en Alessandro Pungetti geloven vol passie dat zij met hun vakmanschap kleding kunnen creëren dat is ontworpen om een leven lang mee te gaan. Hiermee wilt Ten c de milieu-impact van de mode-industrie drastisch kunnen verminderen.

De naam Ten c is ontleend aan het sprookje en de parabel van Hans Christian Andersen; 'The Emperors New Clothes'. Dit verhaal leert ons verder te kijken dan wat ons verteld wordt te zien, en in plaats daarvan te waarderen wat er echt is.

Penguin
Penguin

In 1955 reisde een ambitieuze verkoper genaamd Abbot Pederson naar NYC voor een salestrip voor het merk Munsingwear. Net voor zijn terugvlucht besloot hij om in een bar te duiken voor een paar whisky's. Hij nam een ​​verkeerde afslag naar Manhattan en bevond zich vreemd genoeg buiten de winkel van een dierenopzetter. Toen besloot hij dat hij een drinkmaat nodig had voor de vlucht terug. Hij kocht een pinguïn en noemde hem Pete. Tijdens de vlucht, en na een cocktail of drie, sloeg hij per ongeluk het hoofd van Pete de Penguin eraf. Een verleidelijke stewardess verwijderde Abbot zijn stropdas en wikkelde die om de nek van de pinguïn - een pictogram was geboren.

Original Penguin; een mix van iconische Amerikaanse sportkleding met een moderne stijl in een breed scala aan producten voor een volledig lifestyle-merk.

Evisukuro
Evisukuro

EVISU is in 1991 in Osaka Japan opgericht en is vernoemd naar de Japanse god van welvaart Ebisu.

Aanvankelijk werden slechts 14 paar spijkerbroeken per dag gemaakt, elk zorgvuldig met de hand beschilderd met het nu beroemde zeemeeuw-logo. EVISU veroverde de verbeeldingskracht van de Japanse modewereld en stimuleerde een interesse in vintage denim dat zich over de hele wereld heeft verspreid. Vandaag heeft EVISU veel bijval gekregen, als een van de ultieme denim must haves, internationaal bekend en omarmd door zowel verzamelaars als hipsters.

Australian
Australian

l’Alpina Maglierie Sportive S.p.A., opgericht in 1946 door Leardo Gabrielli, betreedt de kledingmarkt met nieuwe revolutionaire stoffen. De eerste lijn werd gewijd aan de wereld van skiën maar later in 1948 werden er ook couture-jurken in samenwerking met jonge ontwerpers zoals Armani en Ferré uitgebracht.

In 1956 wordt het merk Australian geïntroduceerd. Het nieuwe merk richt zich tot de wereld van tennis, een sport waarin klasse, kwaliteit en functionaliteit elkaar ontmoeten en continu worden verbeterd, net zoals het merk zelf.